Hooronze verhalen


“Digitaal klantoverleg is een blijvertje”
/ Categorieen: Blog, Ons bedrijf

“Digitaal klantoverleg is een blijvertje”

Yexpert Stories: Sales Manager Jeffrey

In onze serie "Yexpert Stories": Jeffrey Wupkes, Sales Manager. Wat merkt hij van de coronacrisis en wat verwacht hij van de belangrijke decembermaand?


Het was in het begin van de coronacrisis echt wel even wennen, dat digitaal overleggen met klanten. We waren dat helemaal niet gewend en zagen elkaar vooral op beurzen en bij klantbezoeken. Maar toen dat ineens allemaal niet meer mogelijk was, moesten we elkaar wel online gaan opzoeken. En inmiddels loopt dat prima. We kunnen er steeds makkelijker mee overweg en ik merk dat het contact met sommige klanten juist intensiever geworden is. Een fysiek bezoek plannen, was met alle volle agenda’s soms best lastig. Nu klanten merken hoe eenvoudig je een online meeting organiseert, vragen ze ons vaker om even een overleguurtje in te plannen. Prima toch? Ik verwacht ook zeker dat deze manier van contact onderhouden zal blijven. Aan de andere kant zal het digitaal overleg nooit volledig in de plaats komen van het fysieke klantbezoek. Wij willen onze producten laten ruiken, laten voelen en laten proeven. En natuurlijk gaat er niets boven een face-to-face ontmoeting .


Thuiswerken

Net als bij andere bedrijven werken we bij Yex nu zoveel mogelijk thuis. Ik vond dat zeker in het begin best spannend, maar ben er nu wel aan gewend. Met gebruik van Teams, e-mail, whatsapp en gewoon de telefoon houden we goed contact met elkaar en loopt het allemaal op rolletjes. Ook als het gaat om thuiswerken, verwacht ik dat dit voor een deel zal blijven. We hebben ontdekt dat het kan en soms juist heel efficiënt is. Neemt niet weg dat ik er echt naar uitkijk om weer gewoon, zonder allerlei extra maatregelen, naar kantoor te kunnen.


Klanttevredenheid

Binnenkort krijgen we de resultaten van ons klanttevredenheidsonderzoek. Dat hebben we twee jaar geleden ook uitgevoerd en onlangs herhaald. Ik ben benieuwd naar de mening van onze klanten. Het is echt heel waardevol om te horen wat we nog kunnen verbeteren. Klanten kunnen er zeker van zijn dat die onderzoeksresultaten niet ergens in een la verdwijnen. Daar gaan we beslist mee aan de slag!


Duurzaam jasje pomelo’s

Inmiddels is bij Yex het pomeloseizoen in volle gang. Onze pomelo’s hebben een nieuw, duurzaam jasje gekregen. Deze verpakking is volledig recyclebaar en er is 50% minder plastic voor nodig. Een mooi resultaat waar we hartstikke trots op zijn. We kunnen dat ook alleen realiseren omdat we een goede relatie hebben met onze leveranciers. Samen met onze partners stappen maken, daar word ik echt blij van.
Overigens verwacht ik dat de belangstelling voor pomelo de komende jaren flink zal toenemen. Voor de Nederlandse consument is het nog een relatief onbekend product. In Duitstalige landen en Scandinavië ligt de pomelo al wel standaard in de schappen. Zover zijn we hier nog niet, maar daar willen we wel naartoe.


Feestdagen

Hoe de markt zich de komende maanden gaat ontwikkelen, is door corona best onzeker. Wij zijn al een paar weken geleden begonnen om de kerstperiode in kaart te brengen en afspraken te maken met leveranciers en klanten. Maar hoe die decembermaand eruit gaat zien, hangt voor een groot deel af van de ontwikkelingen rondom corona. Wanneer de horeca tijdens de feestdagen gesloten blijft, zal dat zeker gevolgen hebben op het consumentengedrag. Dan maken we er allemaal waarschijnlijk thuis een extra feestje op tafel van en daar lenen de exoten zich uitstekend voor.. Spannende tijden, maar laten we vooral hopen dat we Corona snel onder controle hebben!

Vorige “Goede initiatieven om voedselverspilling tegen te gaan”
Volgende “Tevreden klant is het allerbelangrijkst”
Print
483