Hooronze verhalen


“Tevreden klant is het allerbelangrijkst”
/ Categorieen: Blog, Ons bedrijf

“Tevreden klant is het allerbelangrijkst”

Yexpert Stories: Teamleider Riza

Deze keer laten we Riza Erikmen aan het woord, teamleider bij ABC Logistics. Door de lange en intensieve samenwerking met deze partner, verloopt het orderproces bij Yex gestroomlijnd.


Bij ABC Logistics maken wij de orders klaar voor de klanten van Yex. Als teamleider stuur ik een groep orderpickers aan en ik vind het echt een uitdaging om dat proces optimaal te laten verlopen. Ik zit inmiddels al vijftien jaar in dit vak en daardoor ken ik bijna alle klanten, leveranciers en producten. Ik weet inmiddels wat de wensen van onze klanten zijn. De ene klant wil z’n product bijvoorbeeld in een flowpack en de ander juist liever los. En de ene klant wil de avocado’s juist wat groener dan een ander. Dat heeft weer te maken met de eindbestemming. Een product dat nog een lange reis moet maken naar de consument moet wat minder rijp zijn.


Topsport

Wist je dat we soms wel vijftig verschillende exoten op één pallet hebben staan? Allemaal verschillende producten met verschillende eigenschappen en in verschillende verpakkingen. Dat klinkt als een uitdaging, toch? Dat is het ook en dan komt mijn ervaring heel goed van pas. Die ervaring breng ik over aan mijn team van orderpickers en samen zorgen we ervoor dat alle orders op tijd en volgens de juiste specificaties de deur uitgaan. Best een beetje topsport!


Belangrijk radertje

Ik vind het ontzettend belangrijk om ook de kwaliteit van de producten goed in de gaten te houden. Daarom druk ik de orderpickers ook altijd op het hart om daar echt goed naar te kijken. Zij moeten hun ogen open houden en bij twijfel actie ondernemen. Dan roepen ze mij of de keurmeester erbij en dan beslissen we wat we doen. Dat de klant tevreden is, is het allerbelangrijkste. Dus: aantallen moeten kloppen, kwaliteit moet in orde zijn en gemaakte afspraken moeten we nakomen. We zijn slechts één radertje in het geheel, maar wel een heel belangrijke!


Vaker bellen en appen

Naast het aansturen van de orderpickers heb ik als teamleider nog een heel lijstje met taken: overleg met de keurmeester, orders ompakken, stickeren, foto’s maken, vragen beantwoorden, de e-mail en appgroepen in de gaten houden, enzovoort. Goede communicatie is daarbij heel belangrijk. Het is fijn dat de onderlinge contacten tussen ABC Logistics en Yex soepel lopen en dat we elkaar makkelijk weten te vinden. Hoewel dat in deze coronatijd wel wat ingewikkelder is dan voorheen. De medewerkers van kantoor kunnen niet meer zomaar even bij ons in de loods binnenlopen. Dat lossen we op door meer met elkaar te bellen en te appen. Maar lastig blijft het wel. Soms wil je een product gewoon even laten zien of laten voelen.


Favoriete product

De producten van Yex vind ik echt bijzonder om mee te werken. De Mangistan is mijn favoriete product: heerlijk! Maar ik zie hier natuurlijk nog veel meer lekkere en bijzondere soorten groenten en fruit voorbij komen. Sommige producten zijn trouwens wel iets lastiger voor ons in het orderproces. Asperges bijvoorbeeld, die zijn niet lang houdbaar en bovendien zeker niet goedkoop. Physalis is ook best een kwetsbaar product. Maar we gaan daar natuurlijk heel zorgvuldig mee om en met onze ervaring komt het ook altijd prima in orde.


Samen de klus klaren

Ik vind mijn werk ontzettend leuk. We werken met mooie producten en we hebben een fijn team. Ook de samenwerking met de collega’s van Yex verloopt heel goed. We hebben allemaal het gevoel dat we de klus samen moeten klaren. Ik maak soms best lange dagen: ik begin altijd om 7 uur en ga niet eerder weg dan wanneer alles af is. En in drukke tijden is dat soms pas om 18 uur. Niet erg hoor, want ik ga eigenlijk altijd met een tevreden gevoel naar huis.

Vorige “Digitaal klantoverleg is een blijvertje”
Print
222