Voelje thuis bij Yex


Het doel van Yex is exotische groenten en fruit bij de consument in Europa thuis brengen en hen ervan laten genieten op een manier die de producten recht doet. De producten worden gezocht en gekocht over de hele wereld bij geselecteerde boeren. De medewerkers van Yex helpen hun klanten met het in de markt zetten van deze specialiteiten. Bijvoorbeeld door verrassende marketingacties te bedenken om bepaalde producten onder de aandacht te brengen en bekend te maken bij de consument.


Het team van Yex bestaat voor een groot deel uit jonge, zeer gedreven medewerkers die zich enorm betrokken voelen bij het bedrijf. Er ligt veel verantwoordelijkheid bij de medewerkers, dus ideeën en initiatieven worden gewaardeerd en gestimuleerd. In ons kleurrijke en moderne kantoor wordt regelmatig gelachen maar ook heel hard gewerkt en je past het best in ons team wanneer je een beetje van dezelfde bloedgroep bent…


Ter uitbreiding van ons financiële team zijn wij op dit moment op zoek naar een:


Financieel administratief medewerker

(32-40 uur)

In deze functie ben je medeverantwoordelijk voor het correct, volledig en tijdig uitvoeren van de dagelijks activiteiten. De activiteiten omvatten het verwerken van de inkomende factuurstromen, het verwerken van de bankstukken en het maken van betaalvoorstellen in het banksysteem. Het financiële team bestaat uit de Financieel manager en 4 financieel administratief medewerkers, maar vanwege de groei breiden we het team graag uit. Je werkt nauw met elkaar samen en je staat dichtbij de business. Een mooie kans dus om met en van elkaar te leren en je verder te ontwikkelen.


Taken en verantwoordelijkheden:
  • Je voert de inkoop- en productieorders in via ons ERP-systeem Navision
  • Het verwerken van inkomende (complexe) facturen
  • De dagelijkse verwerking van financiële transacties
  • Het voorbereiden van betalingen
  • Afstemmen met de commerciële collega’s over de lopende transacties
  • Boeken van de banken in verschillende valuta
  • Helpen met het voorbereiden en opstellen van de maandrapportages

Gevraagde kennis en ervaring:
  • Een afgerond MBO4-opleiding in financiële richting, eventueel aangevuld met een MBA
  • Enkele jaren ervaring in een soortgelijke financiële functie is een pre, maar ervaringen vanuit relevante stages zou voldoende zijn
  • Behendig in het werken met geautomatiseerde systemen, ervaring met Navision is een pre
  • Goede kennis van Excel
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift

Benodigde competenties:
  • Cijfermatig inzicht
  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Accuraat
  • Flexibel
  • Klantgericht

Het aanbod:

Yex is onderdeel van Best Fresh en is een echt Westlands bedrijf. Er heerst een sfeer van gedrevenheid, hard en vooral slim werken, de interne communicatie is informeel en er zijn korte lijnen, zodat snel geschakeld kan worden in deze altijd dynamische wereld van groenten en fruit.

Yex bestaat sinds begin 2013 en is hard aan het groeien. Het complete team bestaat uit 30 personen en is een mix van jonge en meer ervaren mensen. Zij hebben duidelijk 1 ding gemeen met elkaar… passie voor exoten!

Uiteraard ontvang je ook een goed salaris met prima secundaire arbeidsvoorwaarden en de ruimte om jezelf te ontwikkelen en eventuele cursussen te volgen.


Enthousiast geworden?

Graag ontvangen we je sollicitatie middels een beknopte motivatie + CV op solliciteren@bestfreshgroup.com. Wanneer je vragen hebt over deze functie, kun je contact opnemen met Suzanna Strampraat of Annamarie Leerink op het telefoonnummer 0174-530806.



Meer informatie over ons merk is te vinden op: www.discovered.nl