Een gezond nieuwtje van Discovered: vanaf nu zijn onze exotische groenten en fruit ook leverbaar in cadeauboxen. Met die boxen richten we ons op consumenten die op zoek zijn naar een origineel geschenk. Voorlopig komen er drie versies, elk met een andere inhoud: de Season Box, de Feel Good Box en de Holiday Box. Bestellen gaat gemakkelijk online.
Gezond eten zit in de lift. Ook eten mensen meer thuis. De populariteit van exotische groenten en fruit wás al groeiende. En online bestellen, vooral van food, heeft in deze tijd een extra boost gekregen. De introductie van een webshop met exotische groenten en fruit komt daarom op een goed moment. De drie cadeauboxen passen ook in de visie van Discovered: consumenten op een leuke en makkelijke manier enthousiast maken voor verrassende groenten- en fruitsoorten van ver weg.
Die consument kan deze producten echter nog lang niet in elke supermarkt kopen. Online is dan een goed alternatief. In de slipstream van maaltijd- en groenteboxen bestaan er wel een paar fruitboxen, maar niet één met exotische soorten. Elke box bevat een selectie uit het omvangrijke Discovered assortiment: min of meer bekende exoten, maar ook soorten die veel meer bekendheid verdienen.
De webshop is al ingericht. Discovered staat in voor de versheid van de producten. Die worden ‘s morgens opgehaald in Poeldijk en op maandag tot en met vrijdag dagelijks afgeleverd tussen 17.00 en 22.00 uur, een moment dat de meeste mensen thuis zijn. Consumenten die voor 23.59 uur bestellen hebben de zekerheid dat de box de volgende werkdag wordt bezorgd.
De rijpheid van het fruit in de boxen is hierdoor gegarandeerd. Gevers kunnen ‘hun’ box personaliseren met een gratis kaartje waar ze een persoonlijke tekst op kunnen laten printen. Er is keuze uit meerdere kaartjes voor verschillende gelegenheden.
Het concept is 100% op consumenten gericht. Die zijn niet langer meer aangewezen op een fles wijn of een bloemetje voor een zieke, een jarige, een buur, een collega of misschien wel zichzelf. Met de introductie van de boxen wil Discovered ook meer marktkennis opdoen. Reacties van consumenten worden meegenomen bij de verdere uitrol van het concept. Ook voor bestaande afnemers van Discovered is die consumenteninformatie van meerwaarde.